درآمد دلاری از عکاسی

در این ویدئو یاد می گیری

در این ویدئو به بررسی سه سایت دیگر در زمینه درآمد دلاری از عکاسی پرداخته ایم. همچنین 5 سایت در این زمینه را مقایسه کرده و نقاط ثوت و ضعف آن ها را بیان کردیم.

درآمد دلاری از حرفه عکاسی

خیلی از افراد عکاسی را به عنوان یک شغل ثابت قبول ندارند و شاید همیشه این سوال از عکاس ها پرسیده بشود که واقعا درآمد عکاسی خوب است؟ در این مطلب به کسب درآمد دلاری از عکاسی می پردازیم.

در مطالب قبل دو سایت خیلی خوب را در زمینه درآمد دلاری از عکاسی معروفی کردیم. سایت 500px و سایت شاتر استاک.

در این مطلب به بررسی سایت های دیگر در زمینه کسب درآمد دلاری از عکاسی می پردازیم.

Adobe Stock

سایت adobe stock که تا سال 2014 به عنوان سایت fotolia شناخته می شد. ای سایت بعد از سایت شاتر استاک بزرگترین stock photography agency دنیا است. این سایت در سال 2015، royalty یا همان حق امتیاز به کانتر بیوترها را از 23 درصد به 33 درصد افزایش داد. این سایت در چند وقت اخیر هم رشد خیلی خوبی داشته است. راه های دریافت پول از این سایت از سه طریق پی پال، پایونیر و اسکریل است. 

Alamy

یکی از سایت های خیلی معروف دیگر در زمینه فروش عکس سایت alamy  است.

این سایت 50 درصد از سهم فروش عکس را به عکاسان می دهد. این کامیشن نسبت به سایت های دیگر به طور قابل توجهی بالاتر است. همچنین هرچه قدر فروش شما در این سایت بیشتر باشد، درصد کامیشن بیشتری هم می گیرید.

در اکثر سایت ها مثل سایت المی, شاتر استاک و… شما نمیتوانید برای عکس های خودتان قیمت گذاری کنید و سایت قیمت عکس ها را مشخص می کند.

تجربه عکاس ها ثابت کرده است که در سایت المی شاید هر عکس با قیمت بالاتری خریداری بشود. ولی در سایت شاتر استاک تعداد دانلود عکس ها بیشتر است. پس شاید در ماه اول از یک عکس یکسان در سایت المی درآمدتان بیشتر باشد ولی در طی زمان قطعا در سایت شاتر استاک درآمدتان بالاتر خواهد بود.(البته این تجربه عکاسان قبل از سیاست های جدید این سایت است.) همچنین دریافت پول از طریق این سایت از دو طریق پی پال و اسکریل است.

Pond 5 

یکی از استاک پلتفرم های دیگر Pond 5  است. البته این به این معنا نیست که این سایت برای فروش عکس و یا موارد دیگر نیست. اما این سایت بیشتر در زمینه فروش ویدئو فعالیت می کند. مخصوصا در این پندمیک ویدئوهایی که مربوط به این دوران هستند فروش خیلی خوبی داشته اند. یک نکته ای قابل توجه درباره این سایت این است که شما میتوانید خودتان قیمت عکس ها و یا ویدئوهایتان را مشخص کنید. همچنین اگر به صورت انحصاری در این سایت فعالیت کنید، 60 درصد از مبلغ فروش عکس به شما(کانتربیوتر) تعلق می گیرد. در صورت انحصاری نبودن 40 درصد سهم به شما تعلق می گیرد. همچنین دریافت پول از این سایت از دو طریق پی پال و پایونیر است.

جمع بندی

ما 5 سایت در زمینه فروش عکس و ویدئو بررسی کردیم. 

50px, shutterstock, adobe stock, alamy, Pond 5

در تصویر زیر مقایسه این 5 سایت را در google trend در یک سال گذشته می توانید ببینید.

درآمد دلاری از عکاسی

همانطور که می بینید از سال 2015 که royalty، adobe stock خود را افزایش داده است، رشد چشمگیری نیز داشته.

در آخر میتوان گفت قطعا اکثر عکاس ها از سایت شاتر استاک بیشتر درآمد داشتند، البته با سیاست های جدید این سایت بعید نیست که دیگه شاتر استاک محبوبیت قبل را نداشته باشد و دیگر بهترین نباشد. نسبت به رشدی که سایت adobe stock داشته است، شاید بتوان پیش بینی کرد که این سایت در آینده بالاتر از شاتر استاک نیز قرار می گیرد. 

بهترین راه برای کسب درآمد دلاری از عکاسی این است که علاوه بر فعالیت در این سایت ها، سایت مخصوص خودتان را نیز داشته باشید. وقتی سایت خودتان را درست کنید هم میتوانید قیمت عکس ها و ویدئوها را خودتان انتخاب کنید و هم دیگر لازم نیست به جای کامیشن بدهید.

همچنین میتوانید سایتتان را به چند زبان مختلف درست کنید تا بتوانید از آن درآمد دلاری هم داشته باشید.

ضمنا برای سایت زدن نیاز نیست یک برنامه نویش خیلی بزرگی باشید و یا پول خیلی زیادی خرج کنید، سایت های خیلی زیادی وجود دارند که شما میتونید از تمپلیت های آن ها استفاده کنید و سایت خودتان را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

ویدئوهای مرتبط