درآمد دلاری برای تدوینگرها

در این ویدئو یاد می گیری

در این مطلب کسب درآمد دلاری برای تدوینگرها را بررسی می‌کنیم. محتوای ویدئویی این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده و اصطلاحا روی بورس هست و طبیعتا کار و بار ادیتورها و تدوینگرهای ویدئوها نیز خوب است! اما چطور می‌توان این درآمد را با مشتری خارجی و دریافت دلار بیشتر کرد؟ در این مطلب به بررسی مشتری یابی مستقیم و کسب درآمد دلاری از آن پرداختیم.

فرصت دلاری برای تدوینگرها

 

در این مطلب کسب درآمد دلاری برای تدوینگرها را بررسی می‌کنیم. محتوای ویدئویی این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده و اصطلاحا روی بورس هست و طبیعتا کار و بار ادیتورها و تدوینگرهای ویدئوها نیز خوب است! اما چطور می‌توان این درآمد را با مشتری خارجی و دریافت دلار بیشتر کرد؟

مسیر کار فریلنسری

دو مسیر اصلی برای درآمد دلاری فریلنسری وجود دارد:

۱. حضور در سایت‌های فریلنسری مانند آپورک و فریلنسر که قبلا در مورد هر کدام از آن‌ها محتوا آماده کردیم. برای مطالعه مقالات مربوط به کار فریلنسری می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

۲. روش دوم که موضوع مقاله امروز ما است، مشتری یابی مستقیم هست. یعنی از سایت‌های واسطه فریلنسری استفاده نکنیم و مستقیم با خود مشتری هدف‌مان ارتباط بگیریم. اما از چه طریقی؟

این کار می‌تواند از کانال‌های مختلف انجام شود. مثل لینکدین. ولی برای تدوینگرها می‌دانید بهترین حوزه کجاست؟

بهترین محل برای یک ادیتور ویدئو، اقیانوس بیکران محتوای ویدئویی است یعنی یوتیوب!

حدود 37 میلیون کانال یوتیوب وجود دارد که از بین آن‌ها حدود 6 میلیون کانال بیشتر از 1000 سابسکرایبر دارند و مانیتایز شدند.

پس تعداد زیادی تولید کننده محتوای ویدئویی وجود دارد و روزانه حدود 720 هزار ساعت ویدئو جدید روی یوتیوب آپلود می‌شود.

پس قاعدتا این همه ویدئو نیاز به تدوینگر دارد. پس می‌توان پروژه‌های زیادی گرفت.

اما چگونه؟

به چه نکاتی باید توجه کرد؟

دو نکته مهم هست:

  1. سراغ کدوم کانال ها برویم که شانس بیشتری داشته باشیم؟
  2. چطور با افراد صحبت کنیم و کار خودمان را پرزنت کنیم که شانس گرفتن پروژه افزایش یابد؟

در ابتدا باید سراغ کانال‌های مانیتایز شده بروید، چون تا وقتی کسی به درآمد نرسیده باشه احتمال اینکه هزینه کند، کم است.

از بین کانال‌های مانیتایز شده هم کانالی را انتخاب کنید که هنوز کوچیک است و احتمالا خود یوتیوبر کارهای تدوینش را هم انجام می‌دهد، گزینه مناسبی نیست. از آن طرف نیز به شراغ یک کانال خیلی بزرگ و حرفه‌ای هم که احتمالا تیم خودش را داره و شانس شما زیاد نیست، نروید. پس باید سراغ یک قشر متوسط از کانال‌هایی که بین 10 تا 100 هزار سابسکرایبر دارند، بروید.

نکته دیگری که در فیلتر کردن کانال ها باید به آن دقت کنید این است که سراغ کانال‌هایی بروید که در 3 ماه اخیر فعال بودند و طبق یک نظم و برنامه‌ای محتوا منتشر می‌کنند. کار و گرفتن پروژه از این افراد شانس بیشتری دارد.

برای انتخاب کانال ترجیحا سراغ کشورهای اروپایی و یا استرالیا و کانادا بروید. کشور آمریکا را هم می‌توانید در لیست خود قرار دهید اما ممکن است به خاطر موضوع پرداخت کمی شانس شما پایین بیاید. کانال های هندی و برزیل و کشورهایی که خودشان هم درآمدهای پایینی دارند به درد این کار نمی‌خورند و شانس خیلی پایینی برای موفقیت دارید.

پارامتر دیگر نیز برای انتخاب کانال این است که موضوع و محتوای کانال یک ربطی به شما داشته‌باشد. مثلا قبلا در آن زمینه رزومه داشتید و یا حداقل به آن جنس محتوا علاقه دارید و می‌توانید با آن ارتباط بگیرید. دقت کنید هرچیزی که بتواند صاحب کانال را متقاعد کند که شما گزینه مناسبی برای آن هستید شانس شما را بالا می‌برد. یکی از این موارد هم همین مزیت‌های رقابتی شماست، یعنی سابقه قبلی و اطلاعات و علایقی که دارید.

پس مثلا اگر شما عشق ماشین هستید، سراغ این دسته کانال‌ها بروید خیلی بهتر است. و یا اگر قبلا سابقه کار در ویدئوهای مستند داشتید، این می‌تواند اعتماد کانال‌های مستند را به شما بیشتر جلب کند.

این نکاتی بود که در مورد انتخاب کانال لازم است بدانید:

با در نظر گرفتن این نکات در یوتیوب چرخ بزنید و یک لیست 100 تایی از کانال‌هایی که این مشخصات را برای شما دارند در یک فایل اکسل بنویسید.

و اما نکته دوم یعنی شیوه پرزنت و صحبت با صاحب کانال که قرار است در آینده همکار شما شود.

اولا یک رزومه خوب و استاندارد از خودتان بسازید. اگه نمی‌دانید چطوری یک  ویدئو قبلا در مورد آن ساختیم که می‌توانید در سایت‌مان یا کانال یوتیوب‌مان ببینید. چه بهتر اگر یک ویدئو 2-3 دقیقه‌ای از معرفی خودتان و نمونه کارهایتان داشته‌باشید و شکل رزومه‌تان به صورت ویدئویی باشد. ناگفته پیداست که در تدوین این ویدئو باید هنر و سلیقه خودتان را نیز نشان دهید.

بعد از ساخت یک رزومه خوب نوبت ایجاد ارتباط با صاحب کانال هست. اولا حتما کانالش رو سابسکرایب کنید و یه تعامل اولیه مثل لایک و کامنت باهاش داشته باشید و بعد از طریق ایمیلی که اعلام کرده و یا مسیرهای دیکه براش یه درخواست همکاری بفرستید.

دقت کنید این درخواست همکاری حتما شخصی سازی شده باشه یعنی اسم و اطلاعات اون کانال رو تو متن ایمیل تون بنویسید. طوری که اون شخص حس کنه این متن برای خودش نوشته شده و نه یه متن عمومی که برای همه کپی پیست می کنید

دقت کنید رمز موفقیت توجه به همین جزئیاته

همه میدونن درآمد دلاری خوبه

همه میدونن یوتیوب کلی کانال هست که برای تدوینگرها فرصت کاری مناسبیه

ولی همه تو انتخاب کانال و شکل ارتباط شون به جزئیات دقت نمیکنن

نکته آخر اینکه استمرار داشته باشید حداقل به 100 نفر پیام بدید آمادگی این رو هم داشته باشید که یک پروژه رایگان براشون انجام بدید تا اعتمادشون به شما و سطح کیفی کارتون جلب بشه

این مطلب رو ما داخل سایت مون میذاریم و اونجا چند نمونه ایمیل و جمله بندی ش به انگلیسی رو هم قرار میدیم پس به سایت مون هم سر بزنید و این محتوا رو به شکل کاربردی تر و تکمیل تر ببینید.

 

خب اینم یه آموزش دیگه برای درآمد دلاری که تمرکز این جلسه روی تدوین ویدئو بود.

در کل دقت کنید روش های مشتری یابی مستقیم و بازاریابی بین المللی برای گرفتن کار و پروژه دلاری خیلی خیلی بهتره از حضور در سایت های فریلنسری

اگه میخواید همه فوت و فن های این کار رو یاد بگیرید یه سری به دوره جامع مشتری یابی دلاری که تو سایت مون هست بزنید

این دوره 70 ساعت آموزشه که از دل تجربه 3-4 سال کار با خارجی ها خلاصه شده. اطلاعات بیشتر سرفصل و شرایط ثبت نام در دوره رو میتونید تو سایت مون ببینید.

 

اگر تدوینگر هستید بهمون بگید تا حالا درآمد دلاری رو تجربه کردید؟

به نظرتون این مسیری ک تو این ویدئو گفتیم چقدر میتونه موثر باشه؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

ویدئوهای مرتبط