سمت یوتیوب و یوتیوبر شدن نیا اگر…

در این ویدئو یاد می گیری

در این ویدئو به بررسی 6 نکته مهم برای یوتیوبر شدن پرداختیم. نکاتی اعم از:

سمت یوتیوب نیا اگر...

خیلی از افراد به داشتن درآمد دلاری از یوتیوب علاقه دارند. اما باید این را در نظر بگیرند که یوتیوب راه سریع پولدار شدن نیست.

در این مقاله قصد داریم نگاه کلی به مسیر پرپیچ و خم یوتیوبر شدن بیندازیم. بر عکس تمام افرادی که همیشه سعی می کنند افراد را به یوتیوبر شدن علاقه مند کنند، در این مقاله می خواهیم بگوییم سمت یوتیوب نیا اگر 6 نکته اساسی را رعایت نکرده باشی.

 در ادامه این 6 نکته را با هم میبینیم:

زمان نسبتا طولانی برای رسیدن به مانیتایز یوتیوب

برای رسیدن به مرحله درآمدزایی از یوتیوب یک زمان حداقلی بین 6 ماه تا 1 سال نیاز است. البته افرادی هم بودند که زودتر به مرحله درآمدزایی برسند. اما به طور متوسط یک زمان حداقلی 6 الی 7 ماه را پیش رو خواهید داشت. در این مدت باید به منابع مالی توجه کنید که چطور در این مدت قرار است مسائل مالی خود را مدیریت کنید. 

شاید بتوان گفت در ابتدا مسیر بهتر است شغل دوم تان باشد و از راه دیگری درآمد خود را تامین کنید. البته بعضی از افراد هم ممکن است سن کمتری داشته باشند و درگیر امورات روزمره نشده باشند. قطعا در این صورت کار آسان تر خواهد بود. اما نکته حائز اهمیت این است که قرار نیست زود به درآمد برسید!

یک تیر و دو نشان

سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که چشم انداز درآمد به غیر از مانیتایز یوتیوب نیز برای آن وجود داشته باشد. برای مثال اگر قصد دارید ویدئوهای آموزشی در زمینه زبان و یا یک ساز موسیقی تولید کنید، این موضوع علاوه بر مانیتایز یوتیوب به برند شخصی خودتان نیز کمک می کند. همچنین فرصت های بیشتری برای تدریس خصوصی بیش از پیش هم برای شما به وجود می آید. در واقع فعالیت های شما در زمینه ضبط و تدوین ویدئو و انتشار آن در یوتیوب اثر درآمد جانبی و ثانویه نیز دارد.

یا ممکن است شما علاقه مند به تولید محتوا در زمینه سلامتی و یا زیبایی باشید. در این صورت احتمال دارد بعد از مدتی بتوانید برای پست های خود اسپانسر هایی از کسب و کارهای مرتبط بگیرید که درآمد جانبی برای شما به وجود آورد.

و یا رسانه شما فقط محدود به یوتیوب نباشد و موازی با آن در پلتفرم های دیگر مانند اینستاگرام، توییچ … به فراخور شبکه اش حضور داشته باشید.

به یاد داشته باشید، کار اصلی تولید محتوا و جذب مخاطب است. وقتی این مهارت را یاد بگیرید در چندین جا یا فرمت های متفاوت می توانید از آن استفاده کنید. درباره اطلاع بیشتر راجع به انتخاب موضوع می توانید به این لینک مراجعه کنید.

تقلید محکوم به شکست است

صرفا با دیدن چندین یوتیوبر موفق که درآمد های بالایی دارند تصمیم نگیرید قدم جای پای آن ها بگذارید. اگر فقط به همین دلیل قصد وارد شدن به این عصر را داری، سمت یوتیوبر شدن نیا!

این نکته را فراموش نکنید که شما فقط موفق ها را می بینید. افرادی که شکست خوردند و این کار را رها کردند در هیچ جا داستانشان تعریف نمی شود. به علاوه همین افراد موفق هم سختی ها و تلاش هایشان دیده نمیشود و تقریبا همه ما عادت کرده ایم که چرتکه بیندازیم و ببینیم چه قدر پول در می آورند! اما هیچ وقت نمی بینیم که در این مسیر پرپیچ و خم چه زحمت هایی کشیدن و چه روزهایی خسته شدند اما ایستادگی کردند. 

بررسی ترند ها و موفقیت ها قطعا کمک دهنده هست. اما به یاد داشته باشید باید مسیر خودتان را داشته باشید.

دنبال میانبر نباشید

معمولا در ابتدا از کندی رشد تعداد سابسکرایبر ها و بازدید ها خسته و ناامید می شوید. در این زمان ممکن است فکر کنید چه روش هایی وجود دارد تا زود تر به تا سابسکرایبر و 4000 ساعت نمایش برسید. در این صورت ممکن است وسوسه شوید و به سراغ روش های تقلب بروید. برای مثال پول بدهید و سابسکرایبر و ویو بخرید. 

اما فکر کنم شما فراموش کرده اید که با چه کسی طرف هستید!

یوتیوب و گوگل الگوریتم هوش مصنوعی و تحلیل داده قوی دارند. پس قطعا دیر یا زود متوجه این موضوع می شوند و در این صورت ممکن است کانال شما بسته و یا دی مانتیاز شود.

بدون آموزش کار نکن 

یوتیوبر شدن یک حرفه کاملا حرفه ای است. خصوصا در این زمان که خیلی از افراد درباره یوتیوب آگاه شدند و در جلب توجه مخاطب رقابت می کنند. 

پس لازم است به طور حرفه در مورد همه بخش ها و نکات یوتیوب آموزش ببینید و کمتر سعی و خطا کنید. 

در گوگل و یوتیوب آموزش های زیادی در مورد یوتیوبر شدن وجود دارد که شما می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید. همچنین ما در ارزیشو یک دوره آموزشی 20 جلسه ویدئویی آماده کرده ایم. این ویدئو به طور منسجم و گام به گام در آن همه موارد را آموزش داده ایم و در کنار آن پشتیبانی و رفع اشکال آن هم قرار دادیم. در صورت مطالعه اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه کنید.

رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

همه یوتیوبر های موفق می دانند که پیوستگی و نظم در تولید محتوا و انتشار در یوتیوب از رموز موفقیت است. یوتیوبر شدن تمرین نظم و استمرار است. پس اگر حوصله کار مستمر و منظم را ندارید سمت یوتیوب نیا اید. چون قطعا شکست میخورید.

سمت یوتیوب نیا

دیدگاهتان را بنویسید

ویدئوهای مرتبط