کسب درآمد دلاری از سایت یودمی

در این ویدئو یاد می گیری

سایت یودمی یکی از بزرگترین پلتفرم های آموزش آنلاین در دنیا است. شما با قرار دادن دوره های آموزشی تان می توانید از این سایت درآمد دلاری کسب کنید. همچنین در این ویدئو به موارد اعم از آشنایی با سایت یودمی، ویژگی کورس هایی که در این سایت قرار می گیرد، راه های فروش دوره ها، انتخاب موضوع مناسب برای دوره ها و زمان به درآمد رسیدن پرداخته ایم.

کسب درآمد دلاری از سایت یودمی

سایت یودمی یکی از بزرگترین پلتفرم های آموزش آنلاین در دنیا است. بیش از 50 میلیون دانشجو از سراسر دنیا از دوره های آموزشی این سایت استفاده می کنند. اگر در زمینه ای متخصص هستید، می توانید دوره ای را ایجاد کنید و به صورت آنلاین در این سایت بفروشید. شما به ازای هر فردی که دوره را ثبت نام میکند درآمد کسب خواهید کرد. يك نكته قابل توجه راجع به  سايت يودمي این است که براي اينكه در اين سايت كورس هایتان را قرار دهید، لازم نيست هيچ شرايط خاصي اعم از تجربه قبلي تدريس و مدرک تحصیلی و… داشته باشید.

پلتفرم های زیادی در زمینه فروش محصولات دیجیتال وجود دارند. برای مطالعه بیشتر ددر زمینه فروش محصولات ددیجیتال می توانید به این لینک مراجعه کنید.

کورس ها( دوره های آموزشی) چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شاید این دغدغه اصلی اکثر افرادی باشد که در این سایت فعالیت می کنند. زیرا اگر کورس ها از سطح خوبی برخوردار نباشند، احتمال فروششان در این سایت پایین است. 

شاید بتوان جواب این سوال را در یک جمله خلاصه کرد.

هزینه کم، حجم محتوا بالا و با کیفیت.

اگر قیمت کورس های شما بالا باشد و همینطور تعداد جلسات دوره های آموزشی تان زیاد نباشد،  یودمی برای شما جا مناسبی نیست یا حداقل اینطور بگویم که نمی توانید از آن پول قابل توجهی به دست آورید.

در زمان تهیه دوره های آموزشی تان سعی کنید چند نکته را رعایت کنید، تا کورس های با کیفیت تری تولید کنید.

1. از منابع یودمی استفاده کنید.

سایت یودمی منابع زیادی را به صورت رایگان برای مدرس ها و معلم های تازه کار منتشر می کند. حتی می توانید یک فیلم آزمایشی برای سایت یودمی ارسال کنید، تا نحو کارتان ارزیابی شود. در این صورت کارشناسان سایت یودمی به شما در رابطه با نحوه تدریس تان فیدبک میدهد. 

2. در تجهیزات خوب سرمایه گذاری کنید.

البته هرگز توصیه نمی شود که در ابتدا کار از بهترین تجهیزات استفاده کنید. اما به مرور زمان که به درآمد رسیدید سعی کنید تجهیزات پیشرفته تر خریداری کنید. 

3. سناریو دوره تان را بنویسید.

بدون برنامه ریزی شروع نکنید. سایت یودمی با یوتیوب خیلی متفاوت است. وقتی فرد برای یک کورس هزینه می کند قطعا توقع یک دوره خیلی حرفه ای را دارد. تا وقتی که مطمئن نشدید طرح شما آماده ست دست به هیچ وجه دست به تولید نزنید.

دوره های آموزشی در این سایت

به علت رقابت زیادی که در سایت یودمی وجود دارد، شاید بتوان گفت برای داشتن فروش خوب در این سایت، قیمت دوره های آموزشی نباید از 15 دلار تجاوز کند.

اما مسئله مهم در اینجاست که چقدر از قیمت فروخته شده دوره ها به حساب شما واریز می شود.

همانطور که در این تصویر میبینید از طرق های مختلفی امکان فروش دوره های آموزشی در این سایت وجود دارد که این طرق ها اثر مستقیم بر درآمد شما دارند. 

برای مثال در این تصویر میبینید که یک کورس از طریق تبلیغات(ads) به فروش رفته، در این حالت فرد فقط یک چهارم از قیمت کورس را دریافت کرده است. در اصل نصف هزینه ای که بابت خرید این کورس پرداخت شده متعلق به شرکت وابسته(شرکتی که تبلیغات را انجام داده) است و مابقی آن به طور یکسان بین سایت یودمی و فرد(هر کدام 3.09) تقسیم می شود.

البته این به این معنا نیست که اگر دوره های شما از طریق تبلیغات به فروش برسد، یک چهارم آن به شما پرداخت می شود. برای مثال در این عکس از 12.09 فقط 1.50 به فرد پرداخت شده است.

در واقع هر چه قدر تبلیغات بهتری صورت گیرد، سهم شما کمتر خواهد شد. البته در این صورت احتمال فروش دوره هایتان نیز بیشتر هم می شود.

البته در يك صورت هست كه شما ميتونيد 97 درصد پول كورس دريافت كنيد. مثلا شما استاد دانشگاه هستيد و كورسی را داخل سايت يودمي قرار ميدهید. سپس به دانشجوهایتان ايميل ميزنيد كه اگر بخواهند ميتوانند از طريق اين سايت كورس هاي شما را خريداري كنند. اگر از اين طريق كورس هایتان را بفروشيد 97 درصد پول داده شده توسط فرد به شما مي رسه.

انتخاب موضوعی مناسب برای تدریس

مثل خيلي از پلتفرم ها و يا سايت هاي ديگر، سایت یودمی نیز ابزارهاي مختلفی دارد که شما می توانید از این ابزار ها برای بررسی مناسب بودن موضوع تان استفاده کنید.

وقتي در سايت يودمي ثبت نام كنيد قسمتی به نام tools وجود دارد. شما از طریق این قسمت ميتوانيد نام موضوعی كه قصد دارید در آن فعاليت كنيد را سرچ كنيد و آمار تقاضا و تعداد کورس های آن موضوع را بررسی کنید.

برای مثال در تصویر زیر شما می توانید آمار موضوع public speaking را ببینید.

از طرفی خود سایت یودمی نیز تمام تاپیک هایی که درآن دوره وجو دارد را به ترتیب مجبوبیتشان دسته بندی کرده است. در صورت تمایل می توانید از طریق این لینک موضوعات را ببینید.

کی به درآمد می رسیم؟

اگه دنبال این هستید که از طریق سایت یودمی سریع به درآمد برسید به نظر من اصلا سمت این کار نیایید. شاید زمانی حدود یک سال را نیاز داشته باشید تا بتوانید به درآمد مد نظرتان برسید. البته افراد زیادی هم بودند که در یک ماه اول به مانیتایز رسیدند.

این یک نمونه از درآمد یک فرد از اولین ویدئویی است که در سایت یودمی منتشر کرده است.

اگه خوب به نمودار نگاه کنید می بینید که طی مرور زمان درآمد فرد بعد از گذشت هر ماه دو برابر شده است. اما علت چیست؟ آیا کیفیت آن کورس بهتر شده است؟

نکته این است که کورس که هیچ تغییر نکرده است. اما چون فرد طی مرور زمان کورس های دیگری نیز در سایت یودمی منتشر کرده است بیشتر شناخته شده و به همین علت درآمدش نیز افزایش یافته است.

مثلا ممکن است که یک نفر کورس آموزش پریمیر شما را خریداری کند و از نحوه تدریس شما خوشش بیاد. سپس تصمیم بگیرد کورس فوتوشاپ شما را هم خریداری کند. 

همین امر باعث میشود طی مرور زمان شما بیشتر شناخته بشوید و به تبعش درآمدتان نیز بیشتر شود.

2 پاسخ

  1. سلام یک محصول به زبان انگلیسی تولید کردیم ولی نیم توانیم در یودمی بفروشیمش. می تونید این کار رو انجام دهید.
    لطفا بصورت تلفنی یا واتس آپ بهم اطللاع بدید.
    09128547324

    1. سلام. برای فروش محصولات خودتون باید اقدام کنین. هر سوالی در این مسیر داشتین در خدمتتون هستیم. می‌تونین پادکست آقای شکوری یکی از افرادی که از این سایت درآمد دلاری داشتن هم صحبت کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

ویدئوهای مرتبط