بهترین سایت برای فریلنسر گرافیک

سایت فریلنسر گرافیک

این روزها کسب درآمد دلاری برای کسانی که مهارت‌های خوبی دارند به یک رویای باور پذیر تبدیل شده است. فعالان در حوزه‌ی طراحی گرافیک از آن دسته از افرادی بودند که نسبت به دریافت پروژه‌های دورکاری بسیار علاقه‌مندتر از سایر حوزه‌ها ظاهر شدند. سایت‌های فریلنسری نه تنها به کمک طراحان گرافیست آمده‌اند بلکه به کارفرمایان هم کمک شایانی کرده‌اند تا کارفرماها بتوانند از طرح‌های گرافیست‌های متخصص‌تری بهره‌مند شوند و هزینه‌های خود را کاهش دهند. در این مقاله از ارزیشو به معرفی بهترین سایت‌های فریلنسری برای طراحان گرافیک پرداخته‌ایم؛ تا پایان همراه ما باشید.

1. Upwork برای طراحانی که علاقه‌‌مند به جهانی شدن دارند

در هر ساعت از شبانه روز که دوست دارید می‌توانید به کار کردن بپردازید؛ لازم نیست ساعت 8 صبح در یک مکان مقرر باشید و شروع به کار کردن کنید. این یک ویژگی بارز افرادی است که به‌صورت فریلنسری کار می‌کنند. اولین سایتی که در این مقاله به معرفی آن پرداخته‌ایم و به طراحان گرافیک کمک می‌کند به‌صورت فریلنسری کسب درآمد کنند، سایت Upwork است. طراحان گرافیک نباید فقط در سایت‌های ایرانی به‌دنبال پروژه باشند، بلکه سایت های فریلنسری خارجی هم یک انتخاب مناسب برای دست‌یابی به درآمد ارزی است. سایت Upwork یک سایت جهانی است که کارفرمایان از سراسر دنیا پروژه‌های خودشان را به این سایت می‌سپارند.

سایت فریلسر گرافیک آپ ورک

2. انجام پروژه‌های فریلنسری را از سایت Freelancer شروع کنید

بهتر است آب را از سرچشمه بخورید و برای انجام پروژه‌های فریلنسری به سراغ سایت Freelancer بروید. این سایت خارجی علاوه‌بر درآمد دلاری گرافیست ها یک زمینه‌ای را برای طراحان فراهم می‌کند تا بتوانند با یکدیگر رقابت کنند و میزان تخصص و مهارت خودشان را اثبات کنند. در این سایت بیش از 21 میلیون کاربر فعال وجود دارد، پروژه‌های این سایت به‌صورت مناقصه هستند، حدودا 10 درصد از قیمت هر پروژه متعلق به این سایت است، امکان چت کارفرما و فریلنسر وجود دارد، کارفرما امکان بررسی نظرات سایر پروژه‌های فریلنسر را دارد و برای ثبت‌نام در این سایت نیاز نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.

سایت فریلنسر برای گرافیست ها

3. با designhill به هند سفر کنید

Designhill یک سایت هندی است که از سال 2014 شروع به فعالیت کرده‌است و یکی از معایب این سایت که شاید جز مزایای آن هم محسوب شود، قیمت پایین پروژه‎‌های گرافیکی است. پایین بودن دستمزد‌های پرداختی باعث شده‌است که گرافیست‌های کمتری به این سایت مراجعه کنند و تعداد کم گرافیست‌ها در این سایت مزان رقابت بین فریلنسرها را بسیار کم کرده است و هرکس می‌تواند بین هزاران پروژه انتخاب کند و تعداد پروژه بیشتری را بر عهده بگیرد.

بهترین سایت دورکاری برای فریلنسرها

4. انتخاب گرافیست از سراسر دنیا با 99 DESIGN

برونسپاری خیلی از دردسرهای کارفرمایان را کم می‌کند؛ با برون سپاری به یک فرد متخصص دیگر نیاز نیست بابت تهیه مکان و امکانات لازم برای استخدام هزینه‌ای پرداخت شود. 99DESIGN یکی از معتبرترین وبسایت‌های جهان در حوزه‌ی گرافیک است. پروژه‌های تعریف شده در این وبسایت غالبا برای طراحان بسیار حرفه‌ای تعریف شده‌است و برای افراد کم‌تجربه مناسب نیست.

99 DESIGN

5. در سایت Fiverr انتخاب شوید

سایت Fiverr یکی دیگر از بهترین سایت‌های فریلنسری است که بیشتر برای گرافیست‌های تازه کاری است که به‌دنبال جمع‌آوری نمونه کار هستند. یکی از تفاوت‌های این سایت با سایر سایت‌های فریلنسری این است که فریلنسرها در Fiverr باید یک رزومه از خودشان ارائه دهند تا کارفرمایان آن‌ها را انتخاب کنند و در این سایت اگر کارفرما رضایت خودش را اعلام نکند، مبلغی به فریلنسر تعلق نمی‌گیرد و یکی دیگر از معایب سایت فایور پرداخت 20 درصدی از سهم هر پروژه به سایت است.

Toptal و شناخت استعدادهای گرافیکی

6. Toptal به دنبال شناخت استعدادها است

Toptal به معنی استعداد شکل گرفته است این سایت ادعا می‌کند که 3 درصد از بهترین استعدادهای فریلنسر جهان به عضویت این سایت در آمده‌‌اند و بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌ها هم به این سایت پروژه می‌دهند. این سایت در زمینه‌های طراحی نرم‌افزار، برنامه نویسی، مدیریت مالی، طراح گرافیک، مدیریت محصول و مدیریت پروژه فعالیت می‌کند. در این سایت امکان دعوت شما به خارج از کشور برای کار هم وجود دارد و می‌توانید ویزای کاری بگیرید.

Toptal و شناخت استعدادهای گرافیکی

7. الزام ساخت پروفایل در Behance برای دانشجویان گرافیک آمریکایی

Behance یک پلتفرم متعلق به Adobe است که برای طراحان و گرافیست‌ها ایجاد شده‌است تا بتوانند نمونه کارهای خلاقانه خودشان را در این بستر به نمایش بگذارند. برخی از دانشگاه‌های هنری آمریکا به این بستر متصل هستند و دانشجویان این دانشگاه‌ها ملزم به ساخت حساب و قرار دادن نمونه کارهایشان در این سایت هستند. بعد از ثبت نام در این سایت از بخش Jobs پروژه‌های کارفرمایان را جستجو کنید و پروژه مربوطه را انجام دهید. البته یکی از معایب این وبسایت تعداد محدود در بارگذاری نمونه کار فریلنسرها است.

الزام ساخت اکانت در Behance برای دانشجویان گرافیک آمریکایی

8. GraphicRiver و کشف طراحان گرافیگ سراسر جهان

GraphicRiver یکی از مشهورترین وبسایت‌‌هایی است که در حوزه‌ی فریلنسری و گرافیک فعالیت دارد. طراحان گرافیک می‌توانند با ورود به این سایت، بر روی طرح‌هایشان قیمت بگذارند و آن‌ها را به‌فروش برسانند و پس از فروش، طرح از وبسایت حذف می‌شود تا به‌صورت اختصاصی متعلق به خریدار باقی بماند.

اگر شما گرافیست هستید، می‌توانید از طرح‌های پرفروش این سایت ایده بگیرید و با این ترفند هم به درآمد دلاری خوبی برسید.

برای کسب درآمد دلاری عضو سایت GraphicRiver شوید

بالاخره کدوم سایت برای فریلنسر گرافیک مناسبه؟

کسب درآمد دلاری از طریق سایت های فریلنسری خارجی یکی از ایده‌ال‌ترین اتفاقاتی است که برای هر گرافیست می‌تواند رخ بدهد. اما متاسفانه مسیر مشتری یابی و ارتباط گرفتن با این دسته از سایت‌ها کمی سخت است و نیاز به مهارت خاصی دارد. در این مقاله به معرفی 8 سایت ایرانی و خارجی فریلنسری در زمینه‌ی گرافیک پرداختیم تا گرافیست‌ها بتوانند طعم کسب درآمد دلاری را با ارتباط با این سایت ها بچشند. آیا شما تجربه ارتباط با این سایت ها و دریافت پروژه گرافیک از این طریق را داشته اید؟ حتما نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا سایر مخاطبان این بلاگ پست هم بتوانند از نظرات شما استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید