برای یوتیوب چه موضوعی انتخاب کنم؟

در این ویدئو یاد می گیری

دغدغه خیلی از افرادی که قصد دارند فعالیتشان را در یوتیوب شروع کنند، انتخاب موضوع است. در این مقاله با بررسی دسته بندی های ویدئویی یوتیوب می توانید دسته ای که در آن علاقه و مهارت بیشتری دارید را انتخاب کنید و فعالیتتان را در آن دسته شروع کنید.

برای یوتیوب چه موضوعی انتخاب کنم؟

یکی از اصلی ترین قدم ها برای یوتیبر شدن، انتخاب موضوع است. شما برای اینکه یک موضوع مناسب انتخاب کنید باید اول با دسته بندی موضوعات یوتیوب آشنا باشید تا بتوانید موضوعاتی که هنوز محتوا خوب در آن وجود ندارد، شناسایی کنید و در هر کدام که فکر میکنید میتوانید بیشتر موفق باشید و علاقه دارید فعالیت کنید. 

در یوتیوب ویدئوهای متنوعی با موضوعات متفاوت وجود دارند. دسته بندی های موضوعی زیادی هم برای ویدیوهای یوتیوب هست. در این مقاله قصد دارم راجع به اصلی ترین دسته بندی های موضوعی یوتیوب صحبت کنم.

به طور کلی همانطور که در مطلب قبل هم اشاره کردم، دو دسته بندی برای ویدئوهای یوتیوب وجود دارد. 

1. سرگرمی

2. یادگیری

در این مطلب نگاه جزئی تری به هر دو دسته بندی می اندازیم و زیر مجموعه های این دسته بندی ها را مشخص می کنیم.

سرگرمی

در دسته بندی سرگرمی، نمونه ویدئوهای زیادی با موضوعات متفاوت وجود دارند. که پرطرفداران ترین ها را در این جا بیان کردیم:
 

Funny Animals

این یک نمونه کانال با محتوا مناسب است که در این زمینه فعالیت می کند. در این نوع ویدئوها معمولا صداگذاری روی حیوانات انجام می شود. که این صدا گذاری ها جنبه فان و خنده دار دارد.

Diy

ویدئوهای Diy که در واقع مخفف Do It Yourself است، طرفدارهای زیادی دارد. در این ویدئوها افراد معمولا با وسایل های دور ریختی، وسایل های کاربردی می سازند.

Video Game Walkthroughs

در این نوع ویدئوها یوتیبر بازی خود را به همراه تصویر و صدا خود ریکورد کرده و در حین بازی کامنت و ریکشن های خودش را هم با مخاطب به اشتراک می گذارد. معمولا مخاطب  این ویدئوها  نوجوانان و جوانان هستند.

Vlogs

از سال 2018 به بعد که ترند دنیا به سمت ویدئو رفت، این نوع ویدئوها طرفداران بیشتری پیدا کرد. به طور مثال شما به جای اینکه درباره یک موضوع تاریخی مطلبی را بنویسیدف همان مطلب را به صورت ویدئو ضبط می کنند.

Product Reviews

این نوع ویدئوها همانند ویدئوهای آنباكسينگ است، اما با این تفاوت که کالا بررسی نیز می شود. اصطلاحا به این نوع ویدئوها ویدئوهای نقد و بررسی کالا گفته می شود. 

یادگیری

 اما خیلی از افراد نیز با هدف یادگیری در یوتیوب وقت می گذرانند. از ویدئوهایی که در این دسته قرار دارند، میتونیم به ویدئوهای زیر اشاره کنیم.

Unboxing

در دنیای امروزه خیلی از افراد خرید اینترنتی انجام می دهند. به همین دلیل اطلاعات زیادی در زمینه ظاهر محصولات، جعبه، وسایلی که در جعبه قرار دارد ندرند. ویدئوهای آنباکسینگ، همانطور که از اسم شان معلوم است ویدئوهایی هستند که یوتیوبر محصولا را جعبه گشایی کرده و داخل جعبه را به مخاطب نشان می دهد.

Product Reviews
این نوع ویدئوها همانند ویدئوهای آنباكسينگ است، اما با این تفاوت که کالا بررسی نیز می شود. اصطلاحا به این نوع ویدئوها ویدئوهای نقد و بررسی کالا گفته می شود. در واقع هدف اصلي از توليد اين جنس محتواها انتقال تجربه خريد به خريداران اينترنتي است.

Educational Videos 

ویدئوهای آموزشی. شما می‌توانید هر مهارت و یا هر حرفه‌ای که به آن مسلط هستید را در یوتیوب آموزش دهید. 

Parody

مثلا يه نفر مياد يه شعر و ميخونه مياد تو همون وزن اون متن شعر و عوض ميكنه و عموما هم مسخره ميكنه. بيشتر رو موزيك ويديو ها انجام ميدن متن و تغيير ميدن و طنزش مي كنه.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم موضوعات مختلفی که شما می‌توانید در آن فعالیت کنید را بین کنیم. 

شما ترجیح می‌دهید در کدام دسته فعالیت کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

ویدئوهای مرتبط