زن آسیایی در خانه درحال کار با لپ تاپ و کسب درآمد اینترنتی

روش‌های کارآمد درآمدزایی دلاری در خانه و از پشت لپ‌تاپ – پیش به‌سوی خلق آینده!

این‌جا کسی هست که به کسب درآمد دلاری «نه» بگه؟ اگه فکرِ درآمدزایی ارزی و کار آنلاین و بین‌المللی همیشه قلقلک‌تون داده، ولی برای شروع و انتخاب مسیر سر در گم هستید، اینجا و این مقاله راهنمای کامل شماست برای قدم گذاشتن توی این مسیر.

در این مطلب، عزمم رو جزم کردم تا کارآمدترین روش‌های کسب درآمد دلاری رو به شما معرفی کنم. علاوه بر این، قصد دارم از تجربه‌های خودم توی هر کدوم از زمینه‌ها براتون حرف بزنم و البته با معرفی سایت‌ها و ابزار مرتبط مسیر رو براتون هموار کنم. همراه من باشید و در این مسیر مکاشفه و مبادله، شما هم تجربه‌ی خودتون رو برای من به یادگار بذارید.

از کجا شروع کنم؟

این پرسش مهمیه که قبل از ما خود تو باید بهش فکر کنی و بهش جواب بدی. این‌که:

  • دغدغه و علاقه‌ات چیه؟
  • در چه زمینه‌ای مهارت داری؟
  • و چه کاری رو می‌تونی بهتر از بقیه انجام بدی؟

من زمانی به ظرفیت خودم برای کسب درآمد آنلاین و چه بسا دلاری پی بردم که علاقه‌ام برای تجربه‌ی یه جامعه‌ی بزرگ‌تر رو کشف کردم و از اون‌جائی که نوشتن اون هم به زبان انگلیسی بخشی از زندگی شخصی و کاریم بود، به فکر این افتادم که مسیرهای پیش روم رو بیشتر بررسی کنم.

بعد از پاسخ به این پرسش‌ها دو مسیر پیش روی شماست:

مسیر اول: مهارتی برای عرضه داری!

دونستن یه زبان دیگه، توانایی تدریس زبان، داشتن مهارت طراحی گرافیک، تولید محتوا، مذاکره، تدوین و موشن‌گرافی یا عکاسی، توانایی شبکه‌سازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، توانایی برقراری ارتباط مؤثر با کسب و کارهای خارجی، صاحبان این کسب و کارها یا توریست‌ها، داشتن شبکه‌ای از افراد فعال در حوزه‌ی تولید یا فروش محصول، دسترسی به نیروهای انسانی کاربلد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مشاغل دیجیتال مثل برنامه‌نویسی و تولید محتوا، یا دسترسی به شبکه‌ای از پزشکان و جراحان خبره به‌ویژه در کلان‌شهرها، داشتن مهارت‌هایی مثل دوبله، ترجمه شفاهی یا کتبی…

تمام این‌ها می‌تونن تبدیل به اولین گام برای ورود به بازار کار بین‌المللی باشن. هر کدوم از مهارت‌های بالا می‌تونه شروعی برای کسب درآمد دلاری شما محسوب بشه.

مسیر دوم: مهارتی برای عرضه نداری!

اگه مهارتی نداری و در ابتدای مسیر هستی، ناامید نباش و علاقه‌ات رو پیداکن و یادگیری رو از همین امروز شروع کن و در کنارش به سراغ یکی از روش‌های زیر برو. البته برخی کارها نیاز به تخصص بالایی نداره و ممکنه صرفاْ با دونستن زبان انگلیسی یا اختصاص کمی زبان به اون کار، بتونی پیشرفت کنی و درآمد دلاری به دست بیاری. در ادامه این موارد رو کامل توضیح دادم (پس به خوندن ادامه بده).

روش‌های کسب درآمد دلاری در ایران

ما مسیر‌های درآمدزایی دلاری رو به دو دسته‌ی کلی آنلاین و آفلاین تقسیم کردیم و ذیل هر گروه روش‌های مربوط به اون رو آوردیم و سعی کردیم اطلاعات خوبی برای فعالیت در هر حوزه بدیم. لازمه بعد از خوندن این مقاله، روی اون حوزه متمرکز بشی و پیشنهادم اینه که مقاله‌های دیگه‌ی ما رو که مربوط به اون مسیر ویژه هستن، بخونی. به این مقاله‌ها می‌تونی ازطریق منوی سایت دسترسی داشته باشی.

روش‌های آنلاین کسب درآمد دلاری – برای شمایی که عاشق اینترنت هستید

۱- فریلنسری یا دورکاری

فریلنسری یا دورکاری یعنی بدون حضور فیزیکی در شرکت، با شرکت یا تیم همکاری داشته باشید و کار یا پروژه‌ای رو به‌صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت در ازای دریافت حقوق مشخصی انجام بدید.

این‌که روی کاناپه‌ی گرم و نرمت بشینی یا یه میز کار توی اتاق پرنورت بذاری و شروع به کار کنی و درآمد داشته باشی، جذاب نیست؟ این رویای بی‌نظیریه که بشر در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت تونسته بهش جامه‌ی عمل بپوشونه. حالا فرض کن برای شرکت یا کارفرمایی در خارج از ایران کار کنی!

مقاله‌ی مرتبط:

برای فعالیت فریلنسری و دورکاری بایستی مهارتی داشته باشی که بتونی از راه دور اون رو عرضه کنی. مهارت‌هایی مثل:

  • بلاگ‌نویسی
  • ترجمه
  • تولید محتوای آموزشی یا سرگرم‌کننده
  • آموزش زبان
  • طراحی گرافیک یا تجربه‌ی کاربری
  • برنامه‌نویسی و توسعه‌ی وب
  • ساخت ویدیو یا انیمیشن
  • دوبله و ویس-اُور (voice-over)
  • فروش یا تبلیغات
  • مکاتبات و ارتباطات
  • پشتیبانی و مرکز تماس
  • و غیره!
عضویت در سایت‌های فریلنسری خارجی مثل فایور

سایت‌های فریلنسری سایت‌هایی هستن که کارفرما رو به کارجو متصل می‌کنند. توی ایران پونیشا و انجام می‌دم، دو تا سایت فریلنسری هستن. خارج از ایران، تعداد این سایت‌ها خیلی زیاده که سه تا از فعال‌ترین‌هاش فایور (fiverr)، آپ‌ورک (upwork) و فریلنسر (freelancer) هستند.

عضویت توی این سایت‌ها رایگانه اما بعد از این‌که پروژه‌ای گرفتی، درصد کمی به‌عنوان حق کمیسیون از مبلغ پروژه کسر می‌شه و البته بعضی امکان‌های این سایت‌ها مثل نمایش نام شما در جایگاه‌های بالاتر و صفحه‌های اصلی هزینه داره!

برای عضویت و شروع فعالیت در این سایت‌ها، معمولاْ لازمه تصویر گذرنامه یا کارت ملی خودتون رو بارگزاری کنی. بعد از اون می‌تونی به سراغ کارفرماها بری یا بسته‌ی پیشنهادی خودت رو بسازی و منتظر دریافت پروژه‌های کاری باشی.

یادتون نره که ممکنه برای ادامه‌ی فعالیت توی این سایت‌ها لازم باشه از دوستانت که خارج کشور هستن، کمک بگیری. برای مثال، اکثر این سایت‌ها در بخش پرداخت نیاز به حساب پی‌پال دارند! توضیحات کامل و دقیق در مورد هر کدوم از این سایت‌ها رو می‌تونی در پست وبلاگ مربوط به خودش مطالعه کنی.

ارسال رزومه و درخواست همکاری به شرکت‌های خارجی

این روش، روش مورد علاقه‌ی منه و به نظرم کمی سخت‌تر اما کارآمدتره! اول از همه لازمه یه رزومه‌ی حرفه‌ای اون هم به زبان انگلیسی بنویسی و نمونه‌کارهای قابل عرضه‌ات رو بهش پیوست کنی. بعد با جستجو در اینترنت و شبکه‌ای مثل لینکدین می‌تونی شرکت‌ها و کارفرماهای خارجی رو شناسایی کنی و طی یه پیام محترمانه و مشتاقانه درخواست همکاریت رو براشون ارسال کنی.

برای مثال، خودِ من با توجه به مهارت بلاگ‌نویسیم به زبان انگلیسی، به سراغ شرکت‌هایی می‌رم که تیمی از تولیدکننده‌های محتوا یا بلاگرها رو دارند. بعد با رایزنی و اشاره به این‌که من چرا می‌تونم کاندید مناسبی برای همکاری باهاشون باشم، درخواست همکاریم رو ارسال می‌کنم. همین اواخر حتی یه کارفرمای هندی توی لینکدین بهم پیام داد و ازم دعوت کرد به تیم تولید محتواش بپیوندم! کار سختی نیست، فقط کافیه خوب تحقیق کنی و با زبان محترمانه و مشتاقانه درخواستت رو مطرح کنی. نترس، نه نمی‌شنوی!

۲- تولید محتوا و آموزش

یوتیوب رو می‌شناسید؟ هفته‌ای چند تا ویدیو داخلش تماشا می‌کنید؟ می‌دونستید با تولید محتوا و انتشار ویدیو روی یوتیوب می‌تونید درآمد دلاری خوبی داشته باشید؟ و باید بگم که بله! با این‌که ایرانی هستید، راه‌هایی برای نقد کردن درآمد شما در یوتیوب هست، مثل کمک گرفتن از دوست و آشناهای ساکن کشورهای دیگه!

۳- فروش محصول دیجیتال

عکس‌های خاک‌خورده‌ی گوشه‌‌ی کامپیوترت یا ملودی و آهنگی رو که می‌سازی، می‌تونی با کمی تحقیق و بررسی به سایت‌های خریدار این محصول‌ها بفروشی و در ازاش درآمد دلاری داشته باشی. مثال‌های دیگه و توضیحات تکمیلی رو در صفحه‌ی … بخون

۴- کلیک و زمان

با انجام آزمون‌های آنلاین، تکمیل پرسش‌نامه‌ها و تماشای تبلیغات یا حتی کلیک روی تبلیغ‌ها می‌تونی درآمد دلاری داشته باشی.

برای مثال سایت‌هایی مثل TryMyUI، FeelUser، Surveys.Gobranded، Prize Rebel و Pinecone Research، می‌تونن گزینه‌های خوبی برای کسب درآمد باشند. با اختصاص مدت زمان کمی، می‌تونی توی این سایت‌ها عضو بشی و به سمت «ذره ذره جمع گردد، وانگهی دریا شود» بری!

۵- کارهای مالی

با فعالیت در حوزه‌ی نقل و انتقالات ارزی و بورس فارکس می‌تونی به سراغ کسب درآمد دلاری بری. سایت‌های زیادی هستن که همین الان دوره‌های آنلاین بورس رو برگزار می‌کنن و می‌تونی با شرکت توی این دوره‌ها یا با کمی وقت و مطاعه‌ی شخصی فعالیتت در این حوزه رو شروع کنی.

۶- گردشگری

برای استراحت توریست‌ها مکانی فراهم کن، مترجم یا راهنمای تور شو و نقاط مختلف شهرت رو به گردشگرهای خارجی نشون بده، صنایع دستی شهرت رو به‌شون بفروش، اقامتگاه بوم‌گردی تأسیس کن، خدمات تبدیل ارز یا تهیه و تمدید ویزا ارائه بده، یا میزبان توریست‌ها شو یا خودروت رو اجاره بده! همه‌ی این‌ها یعنی کسب درآمد دلاری.

حوزه‌ی دیگه‌ای که می‌تونی به سراغش بری گردشگری سلامته. توی این حوزه، شما می‌تونی با ثبت شرکت به توریست‌های خارجی کمک می‌کنی درمان خودشون رو در هر کدوم از شهرهای ایران پیش ببرند.

۷- صادرات

شاید این کار به چشم شما بزرگ و دست‌نیافتنی بیاد! اما حقیقت اینه که با همه‌ی محدودیت‌ها، صادرات هنوز هم که هنوزه می‌تونه گزینه‌ی خوبی برای درآمدزایی و فعالیت بین‌المللی باشه.

پست های مرتبط